SZAKKÖRÖK

Szakköreink célja, hogy egy-egy modern technológiai megoldással a gyerekek ne csak élmény szintjén találkozzanak, hanem azokat valós problémák megoldásához is fel tudják használni. Gondolkodjunk közösen arról, hogyan tudják biztonságosabbá, kényelmesebbé tenni az életünket, hatékonnyá tenni az energiafelhasználásunkat, megmenteni a bolygónkat, hogyan tudunk új, nagyszerű dolgokat létrehozni.

Helyszín:
EDU&FUN Digitális Élményközpont Budapest
(Új Hidegkuti Nándor Stadion)
1087 Budapest, Salgótarjáni út 12-14.
(oldalsó üvegfali bejárat)

A 2022. április 25-i héten induló ingyenes
szakköreink időpontjai és korosztályra szabott témái a következők:
(A szakkörökről bővebb leírás lenn olvasható.)

hétfő
16.30-17.30
kedd
16.30-17.30
szerda
16.30-17.30
csütörtök
16.30-17.30
péntek
12.00-13.00
MÉRNÖK A TESZTPÁLYÁN
(3-4. évfolyam)
FESZÜLTSÉG(LE)VEZETÉS
(5-8. évfolyam)
BETELT!
MÉRNÖK A TESZTPÁLYÁN
(3-4. évfolyam)
BLOKK-KÓDOK A
MONITORON TÚL IS
(5-8. évfolyam)
ZÖLD OTTHON
(3-4. évfolyam)
ÖTLETBŐL MEGOLDÁS
(9-12. évfolyam)
BETELT!
A járványügyi helyzetre való tekintettel látogatóink biztonsága érdekében
MINDEN SZAKKÖRRE ELŐZETES REGISZTRÁCIÓ SZÜKSÉGES!
Jelentkezni és érdeklődni telefonszám megadásával az info@edufun.hu e-mail címen,
vagy munkaidőben a +3670 440 4400 telefonszámon lehet.

HELYSZÍN: EDU&FUN Digitális Élményközpont (Új Hidegkuti Nándor Stadion)
1087 Budapest, Salgótarjáni út 12-14.
FESZÜLTSÉG(LE)VEZETÉS

Mikrovezérlők az áramkörben

A mikrovezérlők manapság az élet minden területén megtalálhatók: a háztartási mosógépektől a gyárakban használt robotokig számtalan eszköz működését ezek teszik lehetővé. A mikrovezérlők az emberi agy működéséhez hasonlóan szenzorok segítségével gyűjtenek információt a fizikai környezetükről, majd és ez alapján képesek vezérlési és szabályozási feladatokat ellátni.
Ha érdekel a téma, jó hírünk van. Velünk mérnöki, fejlesztői kihívások során próbálhatod ki egyszerű áramkörök építését, programozását.
Szakkörünk egy jövőbemutató informatika- és fizikaóra egyben. Olyan résztvevőknek ajánljunk, akiket érdekel az elektronika, és nem riadnak vissza egy kis bütyköléstől, programozástól.

MÉRNÖK A TESZTPÁLYÁN

Önvezető technológia a közlekedésben

Az önvezető járművek napjaink egyik legizgalmasabb kihívását jelentik számunkra, ugyanakkor kísérleti laboratóriumai számos modern technológiai megoldásnak.
Szakkörünkön önvezető járműveket alkotunk és programozunk, közösen keresünk megoldásokat olyan kihívásokra, mint a sávtartás, a szabálykövetés, a biztonságos közlekedés. Így fedezzük fel, mi működtet egy önműködő szerkezetet, mitől lesz egy rendszer önszabályozó, hogyan vezérlünk robotmegoldásokat. Mindeközben tervezünk, építünk, programozunk.
Az alkotó játék során fejlődik a résztvevő gyerekek térbeli tájékozódása, kreatív és algoritmikus gondolkodási képessége. Kihívást jelentő problémákra tanulnak közösen megoldásokat találni.

BLOKK-KÓDOK A MONITORON TÚL IS

Scratch programozás kezdőknek és középhaladóknak

A programozás napjaink szuperképessége - alig akad olyan munkakör manapság, amely ne kapcsolódna több-kevesebb szállal a digitalizációhoz, programkód vezérelte eszközökhöz. Az MIT által kifejlesztett Scratch pedig a programozás előszobája, amivel úgy kóstolhatunk bele az informatikai problémamegoldás és a kódolás logikájának világába, hogy rögtön sikerélményünk lesz.
Scratch-ben programozni ma már sok helyen megtanulhatsz. Velünk viszont azt is kipróbálhatod, ezzel az eszközzel hogyan léphetsz ki számítógép „fogságából”. A physical computing - vagyis az, hogy külső eszközöket, kamerát, mikrovezérlőt, érzékelőket, LED-eket csatlakoztatunk - milliónyi új lehetőséget nyit meg! Szakkörünkön ezen a területen szerezhetsz velünk különleges tapasztalatokat.

ZÖLD OTTHON

Környezettudatosság a lakókörnyezetünkben

A kényelem, a biztonság és az energiahatékonyság ma a legfontosabb szempontok az otthonunk megalkotásánál. Az okos technológiák éppen ezeken a területeken tudnak leginkább a segítségünkre lenni.
Szakkörünkön közösen álmodjuk meg a jövő lakókörnyezetét, együtt vesszük számba a hatékonyan alkalmazható technológiai megoldásokat. A résztvevők önállóan terveznek fenttartható otthont 3D-s tervezői környezetben.
Ez az alkotó játék pedig lehetőséget teremt arra, hogy a gyerekek számos technológiai ismeretre tegyenek szert, tapasztalatot szerezzenek a tervezés folyamatában, és a ma kiemelten fontos kérdések felvetése nyomán a gondolkodásukban helyet találjon a környezeti fenntarthatóság fontossága.

ÖTLETBŐL MEGOLDÁS

Tervezz, alkoss, programozz az EDU&FUN digitális laborjában!

Alkotóműhelyünkben a bolygónk megóvása szempontjából legfontosabb problémákra keresünk megoldásokat. Az alkotó folyamat során közösen felvetett kérdésekre minden résztvevő a saját érdeklődése és felkészültsége szerint önállóan próbál válaszokat adni. Mi ezt a folyamatot támogatjuk.
Szakkörünknél olyan célokat tűztünk ki magunk elé, mint a kreatív problémamegoldás, a tanulás tanulása, az önálló és csoportban történő feladatvégzés.

Európai Regionális Fejlesztési Alap