LEGO EDUCATION ESZKÖZÖK

Az új oktatási trendek egyik alappillére a projektszemléletű ismeretátadás, amely a valós életre jellemzőbb, problémamegoldó szemléletet részesíti előnyben.

A LEGO® Education eszközök tökéletesen alkalmasak arra, hogy a tanítók, tanárok projektfeladatokon keresztül, játékos formában ismertessék meg a tanulókkal elsősorban a matematika, fizika és az informatika ismeretkörébe köthető feladatmegoldásokat.

A készletek használata sem a tanítóktól, sem a tanulóktól nem igényel magas szintű informatikai ismereteket.

WEDO 2.0

A WeDo közel 10 éve jelent meg a piacon, mint a LEGO Mindstorm NXT kisebbeknek való verziója, mert arra tervezték, hogy a fiatalabb korosztályt is megismertessék, megszerettessék a robotikával, robotépítéssel és -programozással.

Már akár 6-7 éves kortól jól alkalmazható.

Alkalmazása során fejleszthetjük a gyerekek kreativitását, a matematikai, informatikai, illetve természettudományos képességeit, illetve bevezessük őket az algoritmikus gondolkodás világába.

A WeDo 2.0 alapkészlet tartalmazza az építéshez szükséges elemeket, és az azok tárolására alkalmas tárolót, illetve a robot irányításához szükséges szoftver és hardver elemeket.


Az építőkészlet 280 db építőelemből áll, amelyek között megtalálhatjuk:

  • az elektronikus egységek csatlakoztatására alkalmas elemeket;
  • a központi egységet;
  • a motort;
  • a billenésérzékelőt;
  • a mozgásérzékelőt.

 

A WeDo 2.0 alapkészlet tartalmazza az ingyenesen letölthető szoftvercsomagot (a szoftver egyaránt futtatható Mac és Windows operációs rendszerű számítógépeken, illetve Android és iOS operációs rendszerű tableteken).


A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO WeDo 2.0 gyakorlatok is alkalmasak

  • a logikus-algoritmikus gondolkodás
  • a problémamegoldás
  • ismeretszerző készség
  • a kreativitás
  • az együttműködés fejlesztésére.

 

LEGO EV3

A LEGO programozható robot megoldása olyan eszközkészlet, amely tanórai, szakköri keretben egyaránt jól használható.

Az informatika tantárgy mellett jól alkalmazható matematika és természettudományos tanórákon is. Kompetenciafejlesztésben is eredményesen használható: a logikus-algoritmikus gondolkodás, a problémamegoldás, a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére.

Ezen kívül a nagyobb szabadságfokkal rendelkező foglalkozásokon pedig (szakkör, tehetséggondozó foglalkozások stb.) számos lehetőséget biztosít az oktatói és a tanulói kreativitásnak.


A pedagógiai fejlesztés szempontjából a LEGO Mindstorms EV3 gyakorlatok alkalmasak

  • a problémamegoldás
  • a logikus-algoritmikus gondolkodás
  • ismeretszerző készség
  • a kreativitás
  • az együttműködés
  • a magasabb rendű gondolkodási készségek fejlesztésére.

A LEGO robot nagyon inspiratív eszköz a célcsoportként megjelölt korosztály számára (itt fontos megjegyezni, hogy fiúk és lányok számára egyaránt), a kompetenciafejlesztés eszközévé azonban akkor válik, ha megfelelő pedagógiai környezetben valósul meg az eszközkészlettel végzett tevékenység. A LEGO Education erre vonatkozóan irányelveket, ajánlást tett közzé (angol nyelvű oldal). Néhányat emelünk ki a következőkben ezek közül:

  • tanulói tevékenységekre épülő feladatok szervezése
  • a tevékenység minden esetben játékélményt nyújt
  • nyitott végű, érdekes, a korosztály számára is kérdést jelentő kérdések megfogalmazása
  • a flow élmény elérése a tanulás során
  • alacsony belépési küszöb a feladatmegoldásnál (minden tanulót képes bevonzani, hiszen képes olyan feladatot kínálni, amelyet a gyengébb képességű is megold, ugyanakkor éppen az EV3 az az eszköz, amelynél variabilitása okán nincs korosztályos felső határ)
  • a tanár támogató, segítő szerepben van jelen a problémák megoldásánál
  • a tevékenységek felépítése a következő lépések szerint:
    • kapcsolódás
    • alkotás (elsősorban manuális tevékenységet értünk ez alatt)
    • vizsgálódás
    • tovább gondolás, a tovább lépés lehetőségének felkínálása